Ahad, 9 November 2008

USTAZ ABD HAKIM SYED AHMAD SEDANG MENYAMPAIKAN KULIAH TASAUF

Hadis riwayat Abu Zar ra., ia berkata:
Aku pernah bertanya kepada Rasulullah saw.: Wahai Rasulullah, amal apa yang paling utama? Rasulullah saw. bersabda: Iman kepada Allah dan berjuang di jalan-Nya. Aku bertanya: Budak manakah yang paling utama? Rasulullah saw. bersabda: Yang paling baik menurut pemiliknya dan paling tinggi harganya. Aku tanya lagi: Bagaimana jika aku tidak bekerja? Rasulullah saw. bersabda: Engkau dapat membantu orang yang bekerja atau bekerja untuk orang yang tidak memiliki pekerjaan. Aku bertanya: Wahai Rasulullah, apa pendapatmu jika aku tidak mampu melakukan sebagian amal. Rasulullah saw. bersabda: Engkau dapat mengekang kejahatanmu terhadap orang lain. Karena, hal itu merupakan sedekah darimu kepada dirimu




KINI BELIAU TELAH BERTUKAR KE KOTA BELUD. SEMOGA ALLAH MEMBERI KESIHATAN DAN KEKUATAN KEPADA BELIAU UNTUK MENYAMPAIKAN ILMU KEPADA MASYARAKAT KOTA BELUD.

Tiada ulasan: